Home   /    Blog

Communiceer duidelijk naar jouw doelgroepen tijdens het Coronavirus

In tijden van crisis is duidelijk communiceren een must. Daarom geven we jullie onderstaande tips. Zo hou je klanten, medewerkers en leveranciers op de hoogte van jullie werking tijdens continu veranderende omstandigheden.

Gebruik je website als communicatietool en verkoopskanaal

Banner op je website

Met een extra banner informeer je bezoekers direct over mogelijke aanpassingen binnen uw werking, bijvoorbeeld dat afspraken via videoconference verlopen, dat evenementen worden afgelast of verplaatst, of dat je aangeeft dat alles voorlopig blijft lopen zoals het is.

Je kan je boodschap bovenaan bevestigen op je website of je kan een banner maken die direct bovenkomt bij het bezoek van de website.

Contactinformatie op je website

Verander indien nodig je vast nummer op je website naar een mobiel nummer. Wijzig ook je openingsuren op de contactpagina. Indien je business het mogelijk maakt, kan je ook een bestelformulier toevoegen aan je website. Zo kunnen diverse ophalingen of leveringen ook online geregeld worden.

Denk na of je je business kan omschakelen naar een online verhaal

Denk na of je via bestelformulieren of een webshop je producten kan blijven aanbieden aan jouw klanten. Het opzetten van een bestelformulier of webshop, kan vrij snel gebeuren. Laat je de bezoekers in je webshop normaal een account aanmaken. Versoepel eventueel de regels om te kijken of dit effeciënt is.

FAQ

Indien je merkt dat er diverse vragen veel voorkomen, kan je een FAQ (Veelgestelde vragen) gebruiken. Zo bied je een antwoord op de meest gestelde vragen rond het Coronavirus en jullie werking.

FAQ werking Coronavirus

Stuur gericht en concreet communicatie naar verschillende doelgroepen

Communicatie op maat

Wanneer je mailings uitstuurt, kan je heel gericht gaan kiezen wie je aanschrijft. Zo kan je updates bezorgen aan vb. klanten die een bestelling plaatsen, klanten die een reservering hadden, personeelsleden, leveranciers … Je segmenteert zodanig je doelgroep, zodat het heel duidelijk is wat de werking zal zijn voor die specifieke doelgroep. Je communiceert op maat van de doelgroep.

Via een mailing kan je deze boodschappen dus zeer gemakkelijk verspreiden naar diverse doelgroepen. Zorg steeds dat de communicatie duidelijk en rechtlijnig is. Geef ook steeds mee wanneer je nog een update zal bezorgen en zorg voor een centraal contactpunt bij vragen.

Om hieraan snel te starten, is het makkelijkst om een excellijst op te maken met deze contacten hierin. Deze kan je dan snel importeren en segmenteren via een mailing programma zoals vb. mailchimp.

Social media

Gebruik ook social media om je openingsuren aan te passen indien nodig. Dit kan je gemakkelijk aanpassen op facebook alsook op google business. Zo hebben klanten steeds zicht op wanneer je juist open of gesloten bent.

Werk via digitale tools waar nodig

Samenwerken op afstand

Er bestaan diverse tools om op afstand te werken. Op Worksmarter vind je een overzicht van diverse tools en interessante artikels over hoe je kan samenwerken op afstand.

Zelf beschikken wij sinds jaar en dag over een interactieve correctietool voor alle grafische opmaken, waardoor correcties op afstand via een webbrowser gedaan worden. Zo geven klanten op afstand feedback en kan iedereen de feedback van elkaar zien.

Correctietool grafische opmaken

De tool bracht ons in het verleden al veel plezier, maar kan in deze moeilijke tijden ingezet worden om binnen een team op afstand gemakkelijk correcties te verzamelen en te communiceren, zonder dat je bepaalde software nodig hebt.

De grootste tip van allemaal. Blijf alert en volg de aanbevelingen. Zorg voor jezelf en voor elkaar. #zorgvoorelkaar #easybranding #tousensemble

Hulp nodig bij het opbouwen van jouw identiteit?
Wij begeleiden je graag van A tot Z.

Nieuws

Easybranding werd overgenomen

Easybranding was ‘born to brand’. Al krijg je vanaf nu ‘a brand new feeling’. Op 1 juni 2022 werden alle activiteiten van Easybranding overgenomen door Hummingbirds uit Kortrijk.

Lees nieuwsbericht