Voor sommigen staat November in het geheugen gemarkeerd als een donkere en sombere maand … niet alleen door Allerheiligen en het triestige weer, maar ook doordat de dagen zoveel korter zijn geworden. Ondanks dit voelt November voor Easybranding aan als een nieuw begin, met nieuwe energie …omdat er veel veranderingen zijn geweest in deze maand. Om het met een quote te zeggen: New beginnings, new ideas, new energy, exciting and surprising.

    Hier zijn de highlights van de maand november voor Easybranding:

    Verhuis Easybranding

    1 november of Allerheiligen zal nooit meer dezelfde zijn, want dit is voortaan geen droevige dag meer voor Easybranding! Het is een dag die symbool staat voor hoop, groei en vernieuwing want mocht je het nog niet gezien hebben op onze social media kanalen … wij zijn verhuisd! Je kan ons voortaan terugvinden op het adres: Morinnestraat 7 in Kortrijk.

    Easybranding: Happy creative team!
    Easybranding: Happy creative team! v.l.n.r.: Tineke, Janne, Karen, Lisa & Justine

    Het zat er al een tijdje aan te komen…te kleine bureauruimtes, geen kastruimte genoeg, maar 1 vergaderzaaltje, allemaal heel dicht bij elkaar … Om het met de woorden van Einstein te zeggen: “Creativity is contagious, pass it on”. Door te investeren in een nieuwe omgeving willen we onze klanten nog beter bedienen en creativiteit doorgeven aan iedereen waarmee we samenwerken.

    “Nothing is permanent, except change.”

    En het voelt goed aan want op de 1ste werkdag op deze nieuwe locatie, mochten we meteen al een mooie deal sluiten met Koramic Real Estate waarmee we de komende maanden heel intensief zullen gaan samenwerken voor de lancering van een nieuwe projectontwikkeling bij ons in de buurt. (to be continued)

    Creatief werk in de kijker

    Ons creatief team is al enkele jaren de vaste creatieve partner van The Last Post Association uit Ieper, waarbij Janne (all-round grafisch ontwerper en webdeveloper) dit jaar haar grafisch talent mocht inzetten. 
Voor degene die het nog niet weten, The Last Post is een organisatie dat als doel heeft om de gesneuvelden van WOI te eren door haar dagelijkse eerbetoon onder de Menenpoort in Ieper.

    Eerbetoon aan The Last Post Association met Janne
    Eerbetoon aan The Last Post Association met Janne

    In november mochten wij de communicatie opzetten voor de historische inhuldiging van replica-leeuwen beeldhouwwerken en waren wij ook van dienst voor alle grafische ondersteuning van het jaarlijkse WOI concert waarbij er dit jaar 3 voorstellingen volledig uitverkocht waren.

    “Ik wil jullie uitdrukkelijk hartelijk danken voor de super samenwerking voor het GWR concert van afgelopen weekend. Het was af, in elke zin, en jullie prachtige werk heeft hierin een cruciale rol gespeeld. Hoeveel lof ik gehoord heb over het programmaboekje alleen al ... Prachtig wat jullie realiseren en ook de flexibiliteit en snelheid van handelen is top! “ - aldus Mathieu Mottrie, ondervoorzitter van The Last Post Association.

    Antwoord van onze grafisch ontwerpster Janne op vraag: Wat vind je zo leuk aan het grafisch werk voor Last Post?

    “De samenwerking verloopt eigenlijk heel vlot: we krijgen steeds goed voorbereidde briefings en gerichte feedback. Bij vragen weet ik dat ik snel eens kan bellen, en dit maakt de communicatie ook wel persoonlijker. Doorheen de jaren hebben we ook het vertrouwen gekregen dat we ons idee mochten uitwerken als het ging over hun identiteit. We zijn er dus in geslaagd om een modernere en cleanere stijl te creëren, met heel duidelijke focus op de boodschap. We hebben gekozen om heel duidelijk hun kleuren rood-wit-zwart door te trekken, wat volledig past in het kader van de herdenking. Ik ben zelf ook fier dat mijn programmaboekje tot in Engeland gelezen wordt.“ - aldus Janne van Easybranding.

    Realisaties voor het Remembrance concert van Last Post Association
    Realisaties voor het Remembrance concert van Last Post Association

    Naar jaarlijkse gewoonte waren wij ook aanwezig op dit concert op 11/11 in Ieper om even stil te staan bij alle gesneuvelden en stiekem ook te genieten van het fantastische werk van ons creatief team!

    Ben je toevallig ook in Ieper geweest in November? Misschien heb je onze affiches wel gespot? Let us know!

    Waar worden we blij van?

    7 creatieve lettertype trends voor 2019

    Hoe kan je een huisstijl of identiteit laten opvallen? Door gebruik te maken van een mooie typografie, natuurlijk! Dit is trouwens één van de meest effectieve manier om als merk een herkenning op te bouwen (naast kleurgebruik). Daarom vinden wij het dé absolute noodzaak om op de hoogte te blijven van de laatste trends in lettertypen.

    7 creatieve lettertype trends voor 2019
    7 creatieve lettertype trends voor 2019

    Een herkenbaar lettertype kan niet alleen uw boodschap overbrengen, maar ze roepen in veel gevallen ook een visuele emotie op. Fonts kunnen vreugde, angst, creativiteit en veel meer andere gevoelens uiten….-> Voor jullie misschien een leuk detail, maar voor ons een wereld van verschil als dit correct wordt toegepast.

    We delen onze voorspellingen voor de lettertype trends die we volgend jaar veel zullen spotten. #graphicdesign in 2019. Lees onze blog!

    Dit was het voor onze maandelijkse update!

    Mochten we het nog niet vermeld hebben, voel je vrij om ons te mailen… laat ons gerust weten wat je vindt van de samenwerking, en wat nodig is om dat te verbeteren. Alle feedback is meer dan welkom!

    Jouw project ook toevertrouwen aan ons creatief team? Wij zijn er klaar voor. Jij ook?

    Laat ons jouw opdracht ondersteunen met onze creatieve oplossingen! Kies voor Easybranding en ervaar hoe jouw merk, bedrijf of organisatie meer resultaten kan bereiken.