Toen Jurgen Holvoet ongeveer 10 jaar terug zijn eigen financieel adviesbureau oprichtte, deed hij dat zoals veel starters dat doen onder zijn eigen naam. Door de jaren heen groeide echter de klantenportefeuille, kwamen er nieuwe medewerkers bij en werd het steeds duidelijker dat een aangepaste merkidentiteit hier op zijn plaats was. Easybranding stapte mee in het verhaal en samen zorgden we voor een stapsgewijze, maar daarom niet minder effectieve rebranding.

    Over Conselfin

    Het in Harelbeke gevestigde Conselfin omschrijft zichzelf als een financieel adviesbureau voor zowel particulieren als bedrijven. Een bank slash verzekeraar dus? Nee, da’s misschien net iets te kort door de bocht. “Bij Conselfin ligt de focus op het opbouwen, het beheren en het beschermen van de vermogens van onze cliënten,” vertelt Jurgen Holvoet, zaakvoerder bij Conselfin. “Het klopt dat we inderdaad kredieten verstrekken en verzekeringen afsluiten, maar daar stopt het niet. De fiscaliteit van onze cliënten, die proberen we steeds zo goed mogelijk te optimaliseren, terwijl we ondertussen de weg verder voor hen uittekenen. We denken mee en zoeken samen naar de juiste oplossingen.”

    Psychologie kleuren

    Groeien met de voet op de rem

    Door de jaren heen groeide bij Jurgen de noodzaak naar een eigen identiteit, een proces dat in 2015 stilletjes aan in werking zou treden na de eerste kennismaking met Easybranding. “Een vroegere vennoot bezocht dat jaar de stand van Easybranding tijdens de jaarlijkse Bedrijvencontactdagen in Kortrijk Xpo,” aldus Jurgen. “Er werd wat informatie uitgewisseld, de bal ging aan het rollen en voor we het wisten zaten we samen aan tafel om de globale aanpak van het traject te bespreken.”

    Vooral de cliëntgerichte aanpak en het inschattingsvermogen van Easybranding bleek voor Jurgen een beslissende factor te zijn om samen te werken. “Net als bij ons het geval is, wordt er ook bij Easybranding vertrokken vanuit de klant en niet vanuit het product,” legt Jurgen uit.

    “Tineke en haar team luisterden nauwgezet naar wat wij wilden en brachten tegelijk ook leuke ideeën aan die volledig in lijn lagen met onze verwachtingen. Het was voor ons bovendien ook belangrijk om niet alles in één keer door te willen voeren, maar ook dat bleek geen enkel probleem te zijn. Groeien is positief, maar het mag ook niet te snel gaan, anders loop je jezelf voorbij.”
    Conselfin

    Elk jaar een stapje dichter bij de eindmeet

    Doordat we in dit traject kozen voor een stapsgewijze aanpak, kregen Jurgen en zijn medewerkers voldoende (adem)ruimte om ondertussen een natuurlijke groei te blijven verwezenlijken. “Het ligt in mijn aard om graag de controle te willen behouden,” aldus Jurgen. “Ook al gaf ik de uit te voeren taken uit handen, door de stappen te spreiden behield ik wel steeds het overzicht en kon ik tegelijkertijd ook bezig zijn met mijn eigen taken. Ik denk dat het woord controlefreak hier gerust wel in de mond genomen mag worden,” lacht Jurgen.

    Van een nieuwe merknaam tot een volledig uitgewerkte huisstijl én website

    In een eerste fase van het traject stelden we Jurgen en zijn team een x-aantal namen met aangepaste slogans voor die van de nieuwe, conceptuele identiteit een effectieve merkidentiteit zouden kunnen maken. Na wat overleg en wederzijdse feedback kwam Conselfin als winnaar uit de bus. “Een volgende stap zou dan het ontwerp van het logo worden,” zegt Jurgen, “maar blijkbaar zagen wij nog iets over het hoofd. Tineke voerde voor ons eerst een merkonderzoek uit om na te kijken of er geen gelijkaardige merken bestonden die de registratie van het onze konden belemmeren. Daarna werd het merk meteen ingeschreven bij het merkenbureau, zodat we beschermd zouden zijn tegen mogelijke inbreuken.”

    Eenmaal de bovenstaande zaken geregeld waren, werd er verder gewerkt aan de ontwikkeling van de nieuwe identiteit en de vertaling ervan naar een huisstijlconcept. Net als we ook voor onze andere klanten doen, zorgden we bij Conselfin voor een professionele visuele identiteit die een weerspiegeling is van het imago dat het bedrijf wil uitstralen. Vertrouwen, geloofwaardigheid en klantgerichtheid waren hierbij essentiële factoren. Eenmaal de huisstijl op punt stond, zorgden we er ook voor dat deze consequent gebruikt werd op allerlei verschillende dragers: enveloppen, notitieboekjes, presentatiemappen … Naar herkenbaarheid toe is een dergelijke aanpak natuurlijk essentieel.

    Psychologie kleuren


    De kers op de taart van het traject kwam er recent met de lancering van een gloednieuwe Wordpress-website. “Een nieuwe website was op zich geen prioriteit, maar aangezien we ons dit jaar klaarmaken voor een nieuwe grote stap, leek het ons een geschikt moment om ook hier Easybranding aan het werk te zetten,” vertelt Jurgen trots. “De mooie commentaren die we reeds kregen van enkele van onze klanten, bevestigen dat dit een goede keuze was. Na ongeveer 6 à 7 jaar hebben we het volledige brandingstraject doorlopen en we zijn Easybranding absoluut dankbaar voor het geleverde werk en de professionele begeleiding.

    "Als kleine ondernemer heb je altijd een bepaalde visie voor ogen, waar je zo weinig mogelijk wil van afwijken en het moet gezegd dat ze daar bij Easybranding altijd zo goed mogelijk rekening mee hebben gehouden.”

    Wil jij van jouw bedrijf ook een uniek en herkenbaar merk maken en je producten of diensten die visibiliteit geven die ze verdienen? Neem gerust contact met ons op en dan kijken we samen hoe we jouw branding kunnen aanpakken!

    Hebben we je benieuwd gemaakt naar Conselfin? Ontdek hier hun volledige branding.

    Meer info over het registreren van een merk vind je hier.

    Jouw project ook toevertrouwen aan ons creatief team? Wij zijn er klaar voor. Jij ook?

    Laat ons jouw opdracht ondersteunen met onze creatieve oplossingen! Kies voor Easybranding en ervaar hoe jouw merk, bedrijf of organisatie meer resultaten kan bereiken.