De coronacrisis bezorgde reeds veel ondernemers kopzorgen, maar af en toe duiken er ook wat verhalen op met een eerder positieve wending. ‘Staycation’ moet naast het c-woord zowat de meest gebruikte term van de afgelopen maanden geweest zijn, een concept dat zich in Vlaanderen o.a. vertaalde naar een boomende verkoop van vastgoed aan de kust. Geweldige meevaller voor het Kortrijkse Koramic Real Estate, dat met O’Duin een prachtig residentieel project opleverde in het schitterende decor van strand, zee en duinen.

    Easybranding: Happy creative team!

    Over Koramic Real Estate en project O’Duin

    Als ambitieus en onafhankelijk vastgoedbedrijf binnen de Koramic Groep spitst Koramic Real Estate zich enerzijds toe op het investeren in commercieel en industrieel vastgoed in België en anderzijds op het ontwikkelen ervan. Door continu op zoek te gaan naar interessante panden, uniek gelegen bouwgronden en nieuwe ontwikkelingsopportuniteiten wil het bedrijf haar klanten steeds de best mogelijke optie bieden.

    “Toen we tijdens onze zoektocht naar nieuwe bouwlocaties op het laatste vrije bouwlot van de verkaveling ‘Duinen Oostende’ stootten, wisten we meteen dat dit iets kon worden,” aldus Lien Gellens, marketing- en communicatieverantwoordelijke bij Koramic Real Estate. “Nu, enige tijd later, zijn we trots om O’Duin aan het publiek voor te kunnen stellen. Het project bestaat uit 60 appartementen gelegen in een prachtige omgeving, net naast een beschermd natuurpark. De uitzichten zijn fantastisch en de zee is zelfs zo dichtbij dat je het zout bijna op je lippen proeft”, lacht Lien.

    Hoogtij(d) om mee te surfen op de golf!

    Een dergelijk project opleveren is één iets, maar om de verkoop op gang te trappen komen er nog heel wat extra zaken zoals marketing, branding en communicatie bij kijken. “We werkten met ons team hier bij Koramic Real Estate zelf een eerste versie uit van de look & feel van het project, maar toch besloten we een beroep te doen op een creatief bureau om alles naar een hoger niveau te helpen tillen,” vertelt Lien. “Aangezien we super tevreden waren over de samenwerking in het kader van een vorig project (red: project De Prinse in Marke), klopten we daarvoor opnieuw aan bij Easybranding.”

    Terwijl de verkoop van vastgoed wat stokte in het binnenland, bleek de coronacrisis een eerder omgekeerd effect te hebben op de vraag naar onroerend goed aan de kust. Doordat veel mensen ervoor kozen de vakantie in eigen land door te brengen, leefde de verkoop van woningen en appartementen in kuststeden net op tijdens corona. Koramic Real Estate schakelde een versnelling hoger om zo in te kunnen spelen op het momentum en dus werden er strakke deadlines opgelegd. Geen enkel probleem voor Easybranding, zo zou later blijken.

    “Het leuke aan werken met een partner waar je voordien reeds mee hebt samengewerkt, is dat beide partijen al voeling hebben met elkaar”, zegt Lien.

    “Je hoeft geen tijd te verliezen aan inleidende gesprekken, er moet geen nieuwe relatie opgebouwd worden en je weet vooral ook waar je je aan mag verwachten. Dat alles maakte het mogelijk om kort op de bal te spelen, wat in dit geval geen overbodige luxe was,” besluit Lien.

    Easybranding: Happy creative team!

    Meerwaarde creëren door een gezonde wisselwerking

    Voor het project O’Duin zorgde Easybranding voor de ontwikkeling van een verkoopsondersteunende website en kwam er als kers op de taart ook een stijlvolle brochure. “Aangezien we zelf reeds een basis gelegd hadden, kon het team van Easybranding zich focussen op het perfectioneren ervan, en we kregen er ook super veel tips en tricks bovenop. Feedback kwam er steeds super vlot en ook naar opvolging toe verliep alles perfect zoals het zou moeten. Bij specifieke vragen aan de architect nam Easybranding bijvoorbeeld gewoon zelf contact op. In plaats van dagen lang te wachten op een mailtje werd het probleem in kwestie zo meteen uitgeklaard.”

    “Het leuke aan de samenwerking met Easybranding is dat het geen one-way show is, maar wel een leuke en leerrijke wisselwerking. Wanneer beide partijen creatieve bijdrages leveren, dan komt dat het eindresultaat alleen maar ten goede.”

    Sputterende verkoop? Spetterende verkoop!

    Na een eerste teasefase waarbij geïnteresseerden zich moesten inschrijven op een wachtlijst, werd het project officieel de verkoopfase ingeleid op 17 augustus. “We kozen er aanvankelijk voor om enkel een landingspagina online te plaatsen, waarop de beschikbare informatie bewust beperkt werd gehouden” vertelt Lien. “Een strak design met een vooral functioneel nut, namelijk om zoveel mogelijk leads te verzamelen. Mensen die graag meer wensten te weten komen over O’Duin kregen na een eenvoudige registratie de eerste, exclusieve details te horen. Deze aanpak heeft blijkbaar zijn vruchten afgeworpen want op die manier hebben we de teasefase afgesloten met reeds 6 verkochte appartementen, oftewel 10% van het hele project. Een mooie start!”

    “Als er bij Koramic Real Estate nog gelijkaardige opdrachten opgestart worden, dan komen die vast en zeker opnieuw bij Easybranding terecht,” knipoogt Lien.

    Heb je ook nood aan wat professionele ondersteuning om je marketing en branding naar een hoger niveau te tillen? Geef ons gerust een belletje en dan kijken we samen wat we voor jou kunnen betekenen!

    Hebben we je benieuwd gemaakt naar O’Duin? Je ontdekt het project via www.oduin.be!

    Jouw project ook toevertrouwen aan ons creatief team? Wij zijn er klaar voor. Jij ook?

    Laat ons jouw opdracht ondersteunen met onze creatieve oplossingen! Kies voor Easybranding en ervaar hoe jouw merk, bedrijf of organisatie meer resultaten kan bereiken.