• All-round creatief bureau uit Kortrijk

Marketing audit als assessment tool


We merken dat veel bedrijven geen zicht hebben in hoe goed ze scoren in hun marketingbeleid. Daarnaast ontbreekt het hen ook aan een concreet strategisch-gericht en praktisch uitvoerbaar communicatieplan. Wij bieden een audit waarbij we bij je langskomen om jouw marketingbeleid onder de loep te nemen.

Investering: € 450 en 2 à 3 uur van je tijd
Vraag nu uw marketing audit aan en ontdek hoe het zit met jou marketingplan.
Grafisch ontwerp, Graphic design, Easybranding, grafisch bureau, creatief marketingbureau, grafisch bureau Kortrijk, grafische vormgeving, Kortrijk

Eigen situatie

Er zijn vandaag de dag veel blogs, seminaries en boeken over marketing, en dat is goed. Maar geen enkele van deze geven je een ongenuanceerd beeld van jouw eigen situatie.

Grafisch ontwerp, Graphic design, Easybranding, grafisch bureau, creatief marketingbureau, grafisch bureau Kortrijk, grafische vormgeving, Kortrijk

Resultaat

Als een gespecialiseerd marketingadviseur ter plaatse komt tonen hoe je kunt verbeteren in jouw specifieke omgeving, ben je zeker dat je effectief resultaten boekt en geen tijd verliest met het zoeken naar de juiste oplossingen.

Grafisch ontwerp, Graphic design, Easybranding, grafisch bureau, creatief marketingbureau, grafisch bureau Kortrijk, grafische vormgeving, Kortrijk

Marktgerichtheid

Het is pas na een audit dat ondernemers zien hoeveel ze nog aan marktgerichtheid kunnen werken en hiermee ook rechtstreeks hun sales kunnen boosten.

Wat is het belang van een marketing audit?

Uitvoerbare samenvatting met conclusiepunten

Om er zeker van te zijn dat we een wezenlijke impact kunnen maken op jouw doelstellingen - en om ervoor te zorgen dat de verwachtingen duidelijk zijn, ondervragen we je bedrijf om inzicht te krijgen in specifieke doelen, prestaties, processen en meer. Dit onafhankelijk beoordelingsinstrument is een subjectieve analyse dat jouw verkoop, marketing en bedrijfsleiding op één lijn brengt. Het resultaat van deze audit is persoonlijke toelichting van een strategisch gerichte en uitvoerbare samenvatting met de conclusiepunten. 

De stappen

Voordeel interessante verzekeringen werken bij easybranding

Stap 1 - Voorbereiding

Je verschaft ons vooraf persoonlijke informatie over bedrijfsgrootte, groeidoelstellingen, industrie, omzet, marketingbudget en meer, ter voorbereiding van de audit. Wij bezorgen je op voorhand inzicht in de topics die aan bod zullen komen.
Voordeel extra verlofdagen werken bij easybranding

Stap 2 - Beoordeel jouw marketing

In een persoonlijk gesprek - met je interne sales, marketing en leidinggevend team - bevragen we jouw huidige situatie op 10 topics. Jouw strategie en marketingacties worden op meer dan 100 punten afgetoetst op hun marktgerichtheid. We gebruiken een beoordelingssysteem om elke factor te scoren.

Voordeel teamlunch werken bij Easybranding

Stap 3 - Analyseer uw score

Op basis van de audit maken we een samenvattend, strategisch gericht en uitvoerbaar rapport. Je krijgt inzicht in 10 kerngebieden en verkrijgt analyses en aanbevelingen die resultaten opleveren aan de hand van scores en diagrammen.

Wat mag je verwachten?

Onze marketing audit is gebaseerd op het principe dat elk element van een organisatie, met betrekking tot marketing, kan worden onderverdeeld in een van de drie categorieën:


  • Assets:  bestaande sterke punten die het succes van marketing kunnen versnellen
  • Neutrals:  status-quo
  • Escalators:  zwakke punten die extra middelen vereisen om te verbeteren

Onze werkwijze evalueert meer dan 130 factoren in 10 secties en kan jaarlijks uitgevoerd worden. 

We evalueren volgende topics:
Interne organisatie, doelgroepen, marketingprestaties, positionering, lead bronnen, marketing team, gebruik van tools, social media, content & public relations.

Easybranding - Marketing audit
Easybranding - Marketing Audit

Waarom zou je inzetten op een marketing audit?

Door deze secties te evalueren en te scoren, kunnen organisaties geïntegreerde marketingstrategieën ontwikkelen, marketing resources - vb talent, tijd en budget - toewijzen, en prioriteiten aanpassen op basis van prestaties.

Met deze conclusies kan je op korte termijn bijsturen maar ook jouw marketing planning op lange termijn opzetten. Een winstgevende aanpak dus.

Benieuwd naar de score van jouw huidige marketingbeleid?

Vraag je audit aan en ontdek via een uitgebreid rapport de sterktes en zwaktes van jouw marketingplan. De investering? € 450 en 2 à 3 uur van je tijd.

Easybranding, grafisch ontwerp, grafisch bureau, grafische vormgeving, creatief marketingbureau, Kortrijk, SEO, SEA, portfolio, belettering, website, mailchimp, logo ontwerpen, stickers
Onze expertise
Positionering
Logo & huisstijl
Grafisch ontwerp
Web & app
Signalisatie
Digital marketing